torstai 13. helmikuuta 2014

Tehtävä 10. Konversio paremmaksi



Miten parantaa konversiota?

·         Muokkaamalla sivustoa helpommaksi ja houkuttelevammaksi erilaisia tarpeita ja erilaisia kävijöitä silmällä pitäen (segmentointi). Nyt sivuja ei ole kohdistettu erityisesti kenellekään. Segmentoimalla vaikkapa ”Haen majoitusta: työmatka, viikonloppumatka, häämatka” jne pääsisi asiakas nopeammin tunnelmiin ja tekemään ostopäätöksensä.

·         Parantamalla sivuston elämyksellisyyttä. Tämä on tärkeää hotellipalveluja ostettaessa; panoramakuvat, videot ym lisäisivät elämyksellisyyttä ja sitä myötä ostopäätöksen tekemistä.

·         Tekemällä lisämyyntiä. Paketteja on tarjolla, mutta esim. pöytävaraus ravintolaan tai jonkun muun hotellista saatavan palvelun tarjoaminen/myyminen varausvaiheessa lisäisi konversiota.

·         Lisäämällä sivustolle konkreettisia tarjouksia ”napin painalluksen taakse”, jolloin kävijä voisi päätyä mainoksen uhriksi ostamaan jotain, mitä ei ollut koskaan aikonutkaan.  Nyt tarjouksia varten täytyy rekisteröityä ja tämäkin mahdollisuus on piilotettu vasempaan alakulmaan – onneksi kuitenkin etusivulla.

·         Lisäämällä myyntihenkisyyttä. Hotellin esittelyn yhteydessä voisi houkutuksena olla kaupungissa juuri haettuna ajankohtana oleva tapahtuma ja siihen mahdollisuus varata/tilata liput. 

·         Parantamalla käytettävyyttä. Sivusto on hieman vanhanaikaisen jäykkä ja mobiilikäyttö on lisäksi melko hidasta.

3 kommenttia:

  1. Hei,
    Annoit kuusi hyvää ja selkeää ehdotusta hotelliketjun sivuston konversion parantamiseksi. Toivottavasti ottavat onkeensa. Varsin yllättäväää, että näinkin ison ketjun sivustolla esiintyy mainittuja puutteita.

    VastaaPoista
  2. Best Western on "vain" markkinointiketju, joten ketjulla ei liene tarpeeksi suuria paineita tuloksen teon suhteen? Tai sitten ei vaan ole resursseja?

    VastaaPoista
  3. Hyviä vinkkejä kaikki. @annek ei se muuten yrityksen kokoa katso, onko sivut tehokkaat vai eivät.

    VastaaPoista