
Case: www.Bestwestern.com
Miten
parantaa konversiota?
·
Muokkaamalla
sivustoa helpommaksi ja houkuttelevammaksi erilaisia tarpeita ja erilaisia
kävijöitä silmällä pitäen (segmentointi).
Nyt sivuja ei ole kohdistettu erityisesti kenellekään. Segmentoimalla vaikkapa ”Haen
majoitusta: työmatka, viikonloppumatka, häämatka” jne pääsisi asiakas nopeammin
tunnelmiin ja tekemään ostopäätöksensä.
·
Parantamalla
sivuston elämyksellisyyttä. Tämä on
tärkeää hotellipalveluja ostettaessa; panoramakuvat, videot ym lisäisivät
elämyksellisyyttä ja sitä myötä ostopäätöksen tekemistä.
·
Tekemällä
lisämyyntiä. Paketteja on tarjolla,
mutta esim. pöytävaraus ravintolaan tai jonkun muun hotellista saatavan
palvelun tarjoaminen/myyminen varausvaiheessa lisäisi konversiota.
·
Lisäämällä
sivustolle konkreettisia tarjouksia
”napin painalluksen taakse”, jolloin kävijä voisi päätyä mainoksen uhriksi
ostamaan jotain, mitä ei ollut koskaan aikonutkaan. Nyt tarjouksia varten täytyy rekisteröityä ja
tämäkin mahdollisuus on piilotettu vasempaan alakulmaan – onneksi kuitenkin
etusivulla.
·
Lisäämällä
myyntihenkisyyttä. Hotellin
esittelyn yhteydessä voisi houkutuksena olla kaupungissa juuri haettuna
ajankohtana oleva tapahtuma ja siihen mahdollisuus varata/tilata liput.
·
Parantamalla
käytettävyyttä. Sivusto on hieman
vanhanaikaisen jäykkä ja mobiilikäyttö on lisäksi melko hidasta.
Hei,
VastaaPoistaAnnoit kuusi hyvää ja selkeää ehdotusta hotelliketjun sivuston konversion parantamiseksi. Toivottavasti ottavat onkeensa. Varsin yllättäväää, että näinkin ison ketjun sivustolla esiintyy mainittuja puutteita.
Best Western on "vain" markkinointiketju, joten ketjulla ei liene tarpeeksi suuria paineita tuloksen teon suhteen? Tai sitten ei vaan ole resursseja?
VastaaPoistaHyviä vinkkejä kaikki. @annek ei se muuten yrityksen kokoa katso, onko sivut tehokkaat vai eivät.
VastaaPoista