sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Tehtävä 9. Google Analytics –kävijäseuranta


 


Liitteenä olevan raportin kävijäseuranta    

  • Sivut on hyvin optimoitu, koska sivuille tullaan pääasiassa orgaanisen haun kautta
  • Sähköpostia kanavana käyttäviä on kaikkein vähiten. Jotta tätä saataisiin lisättyä, voisi sähköposteihin laittaa www-sivun osoitteen näkyvämmin esille.
  • Raportissa ei näy historiatietoja eli ne pitäisi lisätä seurantaan (Google Analytics /Hallintapaneeli).
  • Raportissa ei näy myöskään kävijämäärät päivittäin, se voisi olla kiinnostava tieto? (Google Analytics/Hallintapaneeli).
  • Raportissa näkyy vain kanavat, mistä kävijät ovat tulleet. Kävijät viipyvät sivustolla 1,22 min eli melko kauan, joten olisi kiinnostavaa tietää, miltä sivulta he tulevat ja miltä poistuvat (sivut pitäisi hakukoneoptimoida).
  • Raportissa ei ole tulos- ja tavoiteseurantaa (Google Analytics/Hallintapaneeli).
 
 

 

3 kommenttia:

  1. Tein itse samasta aiheesta analyysin. Näiden faktojen perusteella tuliko sinulle jotain kehityämisehdotuksia mieleen? Esimerkiksi kun analyysissä orgaanisen haun puolesta tuli suurin kävijöistä, niin miten esim. Hakukoneoptimointoa voisi tehostaa. Toisena asiana, mikä itsellä raportissa pisti silmään sivujen suuri poistumisprosenttii eli kävijät vierailevat sivulla alle 10 sekuntia. Tähän asiaan pitäisi keksi kehityämisideoita.

    VastaaPoista
  2. Lue Petran raportti ko aiheesta. Ymmärtäisin, että hän on oikeasti sisäistänyt analytiikan - minä en ole vielä ammattilainen tässä lajissa. Toivottavasti käymme tämän raportin yhdessä läpi koulussa, jotta tästä oppisi jotain (vink vink, Ilkka).

    VastaaPoista
  3. Kiitos vinkistä, mutta aivan yhtä hyvät vinkit aiheeseen saat opiskelukumppaneidesi blogeista.

    VastaaPoista